Fietsen retourneren
Indien u een fiets wilt retourneren dient u contact op te nemen met via info@reefos.nl of door telefonisch contact op te nemen. Ons telefoonnummer is 0172 608 351.
Fiets is ongebruikt
Als de fiets niet gebruikt heeft u recht om binnen 30 dagen na aanschafdatum op uw factuur de fiets te retourneren in onze winkel. Neem contact met ons op via info@reefos.nl of bel ons op 0172 608 351 om ons op de hoogte te brengen van de retour.
Met een ongebruikte fiets bedoelen we:
- Een fiets waarop niet is gereden of een fiets waarop enkel een kleine afstand op droog wegdek is gereden om te controleren of de maat correct is
- Een fiets waar niet lange afstanden en/of door bossen/trails mee is gereden
- Een fiets waarvan alle originele onderdelen ten tijde van levering aanwezig zijn
- Een fiets zonder beschadigingen die volledig functioneert
- Een fiets zonder gebruikerssporen/viezigheid
Indien je fiets voldoet aan bovenstaande criteria:
- Breng je fiets naar onze winkel. Vergeet niet het aankoopbewijs mee te nemen.
- Indien van toepassing, gaan we op zoek naar een passend alternatief en verrekenen we deze met de fiets die u wilt retourneren.
- Binnen 5 werkdagen beoordelen we de fiets, of je in aanmerking komt voor een terugbetaling en verwerken we de terugbetaling. De terugbetaling geschiedt op de bankrekening waarmee de fiets initieel betaald is.
Fiets is gebruikt
Indien de fiets is gebruikt maar u wilt haar retourneren binnen 30 dagen na aanschafdatum op uw factuur neem dan contact op info@reefos.nl of bel ons op 0172 608 351 om ons op de hoogte te brengen van de retour.
Met een gebruikte fiets bedoelen we:
- Een fiets waarop is gereden
- Een fiets zonder beschadigingen die volledig functioneert
- Een fiets zonder gebruikerssporen/viezigheid
- Een fiets waarvan alle originele onderdelen ten tijde van levering aanwezig zijn
In het geval van een gebruikte fiets komt u niet in aanmerking voor een terugbetaling, maar proberen wij een passend alternatief te vinden en naar rato te verrekenen met de fiets die u wilt retourneren.
Wanneer kan een fiets niet geretourneerd worden?
In de volgende situaties kunnen fietsen niet geretourneerd worden.
- De datum wanneer u de retouraanvraag doet ligt meer dan 30 dagen na aanschafdatum op uw factuur
- De fiets functioneert niet
- De fiets is beschadigd
- De fiets mist onderdelen die aanwezig waren op het moment van levering (zadel, trappers, spatborden, fietscomputer etc.)
Retourneren van custom builds / maatwerk fietsen
Wanneer u een maatwerk fiets wilt retourneren, m.a.w. een fiets die niet als dusdanig ingekocht is bij één van onze leveranciers, dan komt u niet direct in aanmerking voor een terugbetaling. Ook niet als de fiets ongebruikt is en binnen 30 dagen na aanschafdatum op uw factuur wordt aangemerkt als retour.
Bij elke maatwerk fiets schatten wij onze mogelijkheden in om de fiets te kunnen wederverkopen. Dit verschilt per fiets en de mate van maatwerk.
Naast een afwijkende regel voor terugbetaling gelden onze regels voor gebruikte en ongebruikte fietsen ook voor maatwerk fietsen.
